Vinduer eller døre Ring på: 70 26 74 74 | Man - Tors: 08:00 - 17:00 | Fre: 08:00 - 16:00

Menu menu mobil

Salgs- og leveringsbetingelser

Herunder kan du læse Bedst-Billigst´s salgs- og leveringsbetingelser. Hvert emne har et direkte link, så du lettere kan finde den pågældende tekst. Vi anbefaler at gennemlæse punkterne, for at få et bedre overblik.


Garantier, produktinformationer og andre forhold.

Herunder kan du se information om garantier, produktkvaliteter og specifikationer, samt øvrige forhold du bør være opmærksom på.


Har du yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at ringe på tlf. 70 26 74 74
Bemærk iøvrigt: Der tages forbehold for regnefejl / mangler / problemer med online-prisberegneren på www.bedst-billigst.dk


Bestilling

Når vi har modtaget dit fra hjemmesiden indtastede og oprettede tilbud, vil dette blive kigget igennem og tilbagesendt til din oplyste emailadresse (alternativt pr. brev til din fysiske adresse) for din endelige godkendelse. Hvis der skulle være rettelser eller ændringer skal du oplyse os herom inden du skriver under. Herefter sender vi dig et nyt revideret og tilpasset tilbud.

Når tilbuddets indhold mht. model / mål og specifikationer etc.. er korrekte, og salgs- og leveringsbetingelserne er gennemlæst, sender du det tilbage til os i underskreven stand.

Umiddelbart efter modtagelsen vil produkterne sættes i produktion, glas og materialer bestilles osv…


Priser

Alle priser på bedst-billigst.dk er oplyst i danske kroner inklusive moms inklusive de nævnte produktspecifikationer. Fragt og leveringsomkostninger fremgår ikke i selve produktprisen. Bedst-Billigsts priser er baseret på dagspriser, som uden forudgående varsel kan ændres, feks i forbindelse med stigende råmaterialepriser eller andre faktorer.

Priserne på tilbuddet / ordrebekræftelsen respekteres indtil udløbet af samme, normalt 8 dage, hvis ikke andet er oplyst - der tages herunder forbehold for deadlinedatoer på tilbud og kampagner.
GEBYRER: Dankortbetalinger tillægges 1kr og 39 øre. Øvrige danske betalingskort tillægges et gebyr på 1,45% af det samlede beløb. Udenlandske kort 2,75%.


Prismarkedsføring

De oplyste rabatter er altid internetrabatter, beregnet i forhold til butiksprisen.


Træ som naturmateriale

Bedst&Billigst benytter fingerskarret knastfrit kernetræ
ved egen produktion af vinduer og døre.

Det betyder at knaster, revner og andre urenheder, der kan give problemer med holdbarheden, er blevet skåret væk. De sunde og holdbare dele er herefter blevet samlet igen til ét stykke ensartet kvalitetstræ gennem en forstærkende process (også kaldet fingersamlet). Dette træ, stortset uden knaster, er ideelt til fremstillingen af vinduer og døre, da man undgår langt de fleste knastudtræk og andre holdbarhedsproblemer.

Det skal tilføjes, ligesom ved øvrige firmaer indenfor branchen, at træ er et levende materiale, der selv efter de meget krævende opskæringer og behandlingsprosesser kan forandre sig og der kan opstå små forandringer på overfladen som ikke er garantiberettigede.

Det kan f.eks. være vindridser, mindre harpiksudtræk o.lign.

Ved malede fingersamlede træelementer, vil man i nogen tilfælde (som normalt indenfor branchen) kunne ane fingersamligen gennem malingen på tæt hold.

NB: Andre tidligere serier (bestilt inden 1.12.2014) samt elementer med 3-lags glas, Lagershop- og Restlagerelementer,
kan være uden fingerskarret - knastfrit træ.

Tilbage til top.

Harpiksudtræk i trævinduer og døre.

Efter en grundig forarbejdning og overfladebehandling af kernetræet, kan der alligevel på et tidspunkt (nogle gange hurtigere end andre) opstå mindre udtræk af harpiks i form af små prikker og i enkelte tilfælde gennemtrænge malingen og danne små dråbeformede klumper udenpå overfladebehandlingen. Disse udtræk er dog ikke garantiberrettigede.

Selvom man normalt ikke er så glad for harpiksudtræk, er det faktisk et tegn på at træet er sundt og godt.

Løsning - afbedring:
Harpiksudtrækkene kan rimeligt let og forsigtigt fjernes med f.eks en klud badet i sprit med vand (50/50) når overfladen og harpiksen er helt tør.

Tilbage til top.


Ingen Sømhuller

Bedst og Billigsts standardserier er uden sømhuller. Der benyttes indfarvede aluglaslister hele vejen rundt om glasset.

Ved andre tidligere serier (bestilt inden 1.12.2014) og restlagerlementer, kan der forekomme sømhuller i glaslisterne. Vi anbefaler, at man på disse produkter selv spartler eller maler efter, så de ikke er synlige. Foruden et pænere udseende kan lidt maling i sømhullerne også forlænge holdbarheden i overfladefinishen.

Tilbage til top.


Pristilbud - gyldighedsperiode:

Det fremsendte tilbud / ordrebekræftelse på vinduer og døre, er normalt gældende i 8 dage fra tilbudsdatoen, med mindre andet står angivet - eller er oplyst - f.eks deadlines i forbindelse med tilbud og kampagner.
Der tages forbehold for eventuelle prisjusteringer, efter de angivne 8 dage.
Prisen er udregnet i DKK inklusive moms og gælder kun for en samlet bestilling, såfremt ikke andet er oplyst.

Vi gør opmærksomme på at du ikke har bestilt eller købt noget, så længe vi ikke har modtaget din underskrift.

Bestillingsbekræftelse
Hvis du har afgivet bestilling, bør du, for en sikkerheds skyld, kontakte os for at bekræfte modtagelsen, hvis du ikke har hørt fra os senest 7 dage efter din afsendelse.

Tilbage til top.


Ordrebekæftelsen

Bedst & Billigst´s ordrebekræftelse er den gældende aftale

Den fremsendte ordrebekræftelse med eventuelle tilføjelser / bemærkelser / specielle ønsker etc.. - er altid den gældende aftale, i tilfælde af, at der måtte forekomme afvigelser fra de generelle salgs- og leveringsbetingelser.

Tilbage til top.


Målangivelser

Hvordan er målene på et vindue eller en dør angivet i tilbuddet ?

Når du beregner priser, modtager et tilbud etc... på vinduer og døre fra Bedst & Billigst er de oplyste mål altid angivet i centimeter i rækkefølgen BREDDE x HØJDE. De angivne mål er ligeledes altid udvendige karmmål (det komplette elements størrelse), med mindre andet udtrykkeligt fremgår.

Tilbage til top.


Produktsudførelsen

Produktsudførelsen af Bedst & Billigst´s vinduer og døre

De producerede og leverede vinduer og døre er i almindelig håndværksmæssig kvalitet som fabriksproduktion.
Alle serier og modeller er CE godkendte og mærkede.

Profiler / alulister etc...
Der tages forbehold for mindre profil- og produktændringer i forbindelse med løbende forbedringer og markedstilpasninger.

Produktionsinfo: andre farver (fra 1. maj 2017)
Bemærk - der er mindre produktionsændringer ved farvede produkter (dette gælder ikke hvid RAL 9010)

Varmgalvaniserede hængsler
Varmkantprofilerne under sprosserne er alufarvede.
Indadgående døre med sideparti er med vendefals.

Tilbage til top.


Fortrydelsesret

Fortrydelsesret på vinduer og døre fra ordreproducerende firma

På Bedst & Billigsts ordreproducerede produkter, dvs vinduer eller døre, der fremstilles efter kundens mål, ønsker og behov, tillader kunden med sin underskrift på ordrebekræftelsen, at produktionen, indkøb til samme osv, kan påbegyndes straks.
Det betyder samtidigt, at der herefter ikke er nogen fortrydelsesret.

Vi anbefaler derfor, at du checker målene og specifikationerne grundigt, inden du indsender bestillingen på dine vinduer og døre.

Der gælder andre regler for standardmål på lager samt restlagerlementer.

Tilbage til top.


Leveringstidspunkt - leveringstid

Leveringstidspunktet på vinduer og døre fra Bedst&Billigst

Leveringstiden for produktion efter kundens mål er altid angivet med et ca. ugetal. Hvis leveringen af ordreproducerede produkter alligevel sker senest 4 uger efter den forventede leveringstid angivet i ordrebekræftelsen, er leveringen stadig at betragte som rettidig. Leveringstiden beregnes altid fra det tidspunkt, hvor Bedst&Billigst har modtaget ordrebekræftelsen i underskreven stand og fået alle tekniske spørgsmål klarlagt af køber.

Industriferier, juleferier og helligdage er ikke medregnet i leveringstiden, og skal derfor tillægges den angivne leveringstid
.

Der tages forbehold for tilfælde af force majeure som f.eks: krig, brand, strejke - herunder også lockout, transportforstyrrelser, maskinhavari, vejrforstyrrelser, materiale og fabrikationsfejl, foruden forsinkelser af råmaterialer forbundet med fremstillingen af produktet.

Der tages ligeledes forbehold for uforudsete ekstraordinære omstændigheder i forbindelse med leveringen eller forsinkelsen af denne, der ikke berettiger køber til at ophæve købet eller gøre Bedst & Billigst ansvarlig for eventuelt tab eller ekstra omkostninger forbundet hermed.

Du vil blive kontaktet af Bedst&Billigst ca. 3-5 dage før leveringen finder sted, for at afklare de logistiske spørgsmål, såsom fremkommelighed, betalingsmetode, oplysning af dato etc...

Udkørsel og levering kan forekomme i tidsrummet kl. 06:00 - 21:30

Hvis køber ikke kan modtage levering på det af Bedst&Billigst´s angivne tidspunkt, opkræves et beløb på kr. 100,- pr. døgn excl. moms, for oplagring på Strandvejen 70, V.Åby, 5600 Faaborg. Elementerne leveres på næste tur i købers leveringsområde, men er betinget af ledig plads på lastbilen

Vi anbefaler at de leverede varer gennemtjekkes inden der bestilles håndværker, for at undgå ekstra tidsomkostninger etc.. i tilfælde af eventuelle fejl eller mangler.

Tilbage til top.


Force Majeure

Force Majeure og lignende uforudsigelige situationer

Der tages forbehold for force majeure, ved forsinkelser pga krig, brand, strejke herunder også - lockout, transportforstyrrelser, maskinhavari, vejrforstyrrelser, fragtskader, materiale og fabrikationsfejl, foruden forsinkelser af råmaterialer forbundet med fremstillingen af produktet.

Forsinkelser der ikke berettiger køber til at ophæve købet.

Tilbage til top.


Leveringssted og forhold

Leveringsstedet: til bekræftet adresse

1. Ved levering med egne lastbiler:


Selve leveringen af nye vinduer og døre, foretages til en bekræftet leveringsadresse. Her er køber er ansvarlig for, at en fuldt læsset 17 meter lang og 4 meter høj sættevogn kan komme frem til det anviste leveringssted, hvor aflæsningen i øvrigt vil ske ved fortorvskanten Store elementer: - Vær opmærksom på ekstra forhold ved levering af store elementer
Såfremt der er bestilt ekstra store elementer kræves det, at køber stiller hjælpere til rådighed.
Unødig ventetid og forlængelse af aflæsningstiden, kan debiteres køberen.

Unødig ventetid: Hvis feks modtageren ikke er til stede i aftalt tidsinterval vil unødig ventetid og forlængelse af aflæsningstiden, debiteres køber med kr. 500,- pr. time + moms.


2. Ved levering med fragtmand (til øer uden broforbindelse):


De købte varer sendes med fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til vognkant. Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet, accepterer køber hermed, at Bedst & Billigst kan foretage levering i købers fravær. Uanset om køber er til stede på leveringstidspunktet eller ej, anses levering som sket, når de købte varer er aflæsset fra vognkanten på leveringsadressen eller aflæsset umiddelbart uden for leveringsadressen. Køber bærer risikoen for, at en fuldt læsset lastvogn kan køre frem til den anviste leveringsadresse. Er det ikke muligt at køre helt frem til leveringsadressen, anses levering som sket, når det købte er læsset af tættest muligt på leveringsadressen. Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg som skyldes købers forhold, debiteres køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

Bemærk: paller, der er over 2 meter lange og/eller 245 cm høje, kræver en særskilt specialleverance. Kunden skal i disse tilfælde selv afregne den ekstra fragtpris forbundet hermed, direkte til fragtfirmaet.

Tilbage til top.


Risikofyldte leveringsforhold

Levering og sikkerhedsforanstaltninger

Af hensyn til dine og andre kunders sikkerhed - foretages der ikke levering af vinduer og døre på følgende steder:
Dårlige mark- og grusveje / smalle indkørselssteder / kolonihavehuse eller til steder, hvor det er nødvendigt at bakke mere end 20 meter samt til andre svært tilgængelige områder heriblandt også sneglatte og isglatte veje
Der tages også forbehold for ændringer i tilkørselsforholdene, som f.eks træer, beplantninger, indsnævringer etc... set i forhold til tidligere leveringer.

Tilbage til top.


"Ren" Modtagelseskvittering - ved levering med egne lastbiler.

Vigtig information vedr. modtagelseskvitteringen

Det er vigtigt og iøvrigt lovpligtigt at tjekke sine varer grundigt ved modtagelsen eller leveringen:
En "Ren" modtagelseskvittering uden anmærkninger betyder, at der er skrevet under på, at de leverede vinduer og døre var korrekte og uden skader på leveringstidspunktet.
Med andre ord betyder det, at når modtagelseskvitteringen er "Ren" (uden bemærkninger) frafalder retten til reklamation over skadede varer.
Vi anbefaler at de leverede varer gennemtjekkes inden der bestilles håndværker, for at undgå ekstra tidsomkostninger etc.. i tilfælde af eventuelle fejl eller mangler.

Tilbage til top.


Fragt- og leveringsomkostninger

Hvordan beregnes fragtomkostningerne i forbindelse med håndteringen og leveringen af Bedst & Billigst´s vinduer og døre ?

Fragt- og leveringsomkostningerne, der står angivet på tilbuddet / ordrebekræftelsen er et fast udregnet beløb, der også inkluderer et ekspeditionsgebyr for bla. administrativt arbejde, håndtering og klargørelse på lageret etc....

Tilbage til top.

Betalingsbetingelser

Betalingsbetingelse: Betaling ved vareafsendelse og inden leveringen med
Dankort etc... eller med bekræftet bankoverførsel.


Bemærk vi tager pt. ikke imod øverige betalingskort, som f.eks Master Card, Visa, American Express etc...

Ved levering til mindre øer uden eget postnummer, sker leveringen til færgehavn.
Alle leverede varer forbliver Bedst&Billigst´s ejendom indtil indbetalingen af hele fakturabeløbet inkl. moms er foretaget.

Bank: Sydbank
Kontonr: 6840-0001091563

Tilbage til top.

Fragtskader og købers forpligtelser ved leveringen:

1. Ved levering med egne lastbiler:

Køber skal ved leveringen kontrollere det modtagne antal elementer etc.. og tjekke for eventuelle fragtskader, inden der kvitteres for modtagelsen.
Forefindes der skader på vinduerne eller dørene, eller svarer kolliantallet eller produktet ikke til det oplyste på fakturaen, skal det noteres direkte på modtagelseskvitteringen.

2. Ved levering med fragtmand:

Fragtskader samt forkerte antal varer skal meddeles til Bedst & Billigst på e-mailen bb@bedst-billigst.dk hurtigst muligt og inden 24 timer efter, at levering har fundet sted. Køber skal ved levering kontrollere produkterne for fragtskader, det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede, inden der kvitteres for modtagelse. Selve emballagen og/eller pallen skal ikke brydes og/eller åbnes for kontrol af fragtskader.


Generelt: ved fragtskader eller forkerte produkter, må varen ikke tages i brug eller monteres.

Tilbage til top.

Monteringer:

Ved selvmontering:

Vigtigt: inden afmontering af de gamle vinduer eller døre:

Vi anbefaler at du gennemtjekker de nye vinduer eller døre for fejl og mangler, inden du begynder at afmontere de gamle. Da nye elementer med eventuelle fejl ikke må monteres, kan du risikere at stå i den ærgelige situation med "huller i huset"
så derfor - tjek de nye elementer, før du afmonterer de gamle.

Ved monteringer foretaget af Bedst-Billigst:

Bedst og Billigsts ansvarforhold i forbindelse med monteringer foretaget af Bedst & Billigst

Da de gamle elementer kan være fæstnet til vinduesplader, karme, fliser eller lignende, kan der opstå mindre skader på løsøre i forbindelse med udtagelsen og monteringen, skader som mange gange kan være svære eller umulige at undgå.
Derfor har vi herunder beskrevet vores ansvarsområde ved monteringer.


Begrænset ansvar ved montering:
i forbindelse med monteringen er Bedst & Billigst ikke ansvarlig for skader på løsøre og lignende, der har direkte relation til monteringen, herunder skader på omkringliggende fliser, træværk, mur/væg, gulve, plader etc.

Tilbage til top.

Produktgarantier etc...

Bedst og Billigts´s garantier på vinduer og døre

5 års garanti
Der ydes 5 års garanti for fejl og skader ved materialer på fabriksmalede elementer forårsaget ved produktionen.
Energiglas, håndtag og beslag har ligeledes 5 års fabriksgaranti.
Der ydes ingen garanti på selve malingen og der er der ingen garanti på umalede elementer.
Produktgarantien for elementet, dækker efter vurdering enten reparation eller erstatning med nyt.
Produktgarantien dækker ene og alene selve produktet og ikke evt. følgeskader, monteringsarbejde, yderligere udgifter etc. forbundet hermed.

Produktgarantien og reklamationsretten er kun gældende i Danmark. Ved udførsel af varer, skal kunden selv sørge for transporten af elementer til og fra Bedst&Billigst´s hovedadresse i tilfælde af reklamationer.

Vi anbefaler årlig vedligeholdelse / smøring af hængsler og bevægelige dele og at malingen checkes.
Hver 2. - 3. år bør elementerne males for at forlænge levetiden.
Det kan være nødvendigt at vedligeholde tidligere og oftere på udsatte steder.

se iøvrigt:vedligeholdelse

VIGTIGT: Såfremt der forekommer fejl, mangler eller skader på et element må dette ikke monteres. Såfremt elementet alligevel monteres bortfalder reklamationsretten. Garantien, for fejl og skader på materialer og fabriksmalede elementer forårsaget ved produktionen, som viser sig inden monteringstidspunktet, bortfalder tillige, såfremt elementet monteres.
Garantien vil ligeledes bortfalde, hvis det opståede problem skyldes fejlmontering.


HUSK: at der ved reklamationer skal der vedlægges kopi af den tilhørende købsfaktura/ordrebekræftelse

Tilbage til top.

a.) Indadgående døre

Garantibegrænsninger / information ved indadgående døre

Indadgående døre:
Der er stor tradition for indadgående facadedøre i Danmark, men hvis døren skal vende mod udsatte steder, bør man overveje om døren skal være udadgående, fordi konstruktionsmæssigt kan indadgående døre indenfor dørbranchen ikke sikres 100% mod vandindtrængen ved specielle vejrforhold, som feks slagregn etc..

For at opnå maksimal tæthed og for at undgå krumninger, er det også vigtigt at 3-punktslåsen er aktiveret.

På baggrund af ovennævnte kan der ikke ydes garanti mod vandindtrængen ved indadgående døre.

Tilbage til top.

b.) Maksimal lukketæthed i døre

Værd at vide om lukketætheden på døre:

Halvdøre: For maksimal lukketæthed og sikkerhed, skal håndtaget på den nederste halvdel være nede.
Bemærk at halvdøre KUN kan bestilles som udadgående. Generelt skal døren låses for optimal tæthed.

Facadedøre:
For maksimal lukketæthed, sikkerhed og for at undgå krumninger, skal håndtaget aktiveres opad eller døren skal være aflåst (3-punktslåsen er herved aktiveret)

Bemærk følgende ved indadgående døre:
Når du vælger åbningsretning på din facadedør, er det vigtigt at tjekke om den evt. kan blive udsat for ekstreme vejrforhold, f.eks om døren skal vende mod udsatte retninger uden nogen læforhold. Konstruktionsmæssigt kan indadgående døre indenfor dørbranchen ikke sikres 100% mod vandindtrængen ved specielle vejrforhold som f.eks slagregn etc.. Igen skal 3-punktslåsen være aktiveret for optimal lukketæthed.

På baggrund af nævnte faktorer, ydes der ikke garanti mod vandindtrængen ved indadgående døre.

Tilbage til top.

Opmålingsgaranti

Hvad dækker opmålingsgarantien ?

For et symbolsk beløb, der inkluderer transport, arbejdstid og ikke mindst opmålingsgarantien, kan Bedst&Billigst foretage opmålingen til de nye elementer. Du er således generelt sikret mod forkerte mål på dine nye vinduer eller døre. Det er specielt en fordel, hvis du er lidt usikker.

Se priser for opmåling af vinduer og døre, og bestil en opmåling

Bemærk: Opmålingsgarantien er gældende i 30 dage efter modtagelsen af elementerne og ophører ved montering.
For en god ordens skyld, skal det bemærkes, at vinduerne eller dørene er opmålt efter gængse håndværksmæssige principper, med deraf følgende fugebredde, med mindre andet er nævnt i tilbuddet. Bemærk iøvrigt, at ved montering i dag anvendes i højere grad isolering rundt om vinduet, hvorfor nye elementer ofte er lidt mindre end de gamle.
Opmålingsgarantien gælder kun ved bestilling af vinduer og døre hos Bedst-Billigst og bortfalder, hvis elementerne bestilles hos en trediepart. Ekstra tilbehør, som f.eks: maling, alulister, udluftning etc... er efter kundens eget ønske. Åbningsretninger er ligeledes efter kundens eget ønske og er ikke garantiberretigede.
Der ydes ikke garanti på dør- eller vindueshuller der herefter fremstilles eller ændres.
Karmdybden er på 116 mm i træ og 129 mm i træ/alu som normalt indenfor branchen.

Vi tager i opmålingsgarantien forbehold for ikke synlige og skjulte forhindringer, som f.eks jernbjælker, lægter, varmerør, bærende konstruktioner etc...
Dvs at hvis det ved montering viser sig, at der er skjulte forhindringer, der ikke var mulige at se eller kende på opmålingstidpunktet, vil opmålingsgarantien ikke være gældende.

Der gives ikke opmålingsgaranti på: buede / skrå eller trekantede elementer.
Det er ligeledes en forudsætning at elementerne kan måles op udefra, og at elementerne kan opmåles i sine fulde højder og bredder.

Vi beder dig venligst stille en stige eller lignende til rådighed ved opmålingsbesøget.

Tilbage til top.

Reklamationer

Vigtigt: alle reklamationer skal ske skriftligt umiddelbart efter modtagelsen, altid før montering og eventuel behandling.

Behandlingen af reklamationerne på vinduer og døre, sker hurtigst muligt og kunden bliver kontaktet senest indenfor 30 dage. Al korrespondance foregår pr. mail eller alternativt per brev - uden omkostninger for kunden, ved hjælp af frankerede svarkuverter.
Udbedringen af reklamationen sker senest indenfor 3 mdr.
Reklamationer som er under vort ansvar, repareres og/eller der gives prisafslag eller erstattes med nye produkter. Erstatningen kan aldrig overstige varens pris.

Ved levering med fragtmand skal synlige mangler og/eller skader ved det leverede skal meddeles inden monteringen og senest 24 timer efter, at leveringen har fundet sted.

VIGTIGT
Såfremt der forekommer fejl, mangler eller skader på et element, må dette ikke monteres. Såfremt elementet alligevel monteres bortfalder reklamationsretten. Garantien, for fejl og skader på materialer og fabriksmalede elementer forårsaget ved produktionen, som viser sig inden monteringstidspunktet, bortfalder tillige, såfremt elementet monteres.

se iøvrigt reklamationsretten

Tilbage til top.

Reklamationsretten

Nedenstående punkter dækkes ikke af garantien.

Vær opmærksom på at retten til reklamation ikke gælder eller ophører i følgende tilfælde:

1.) Hvis vinduerne eller dørene ikke opbevares tørt og sikkert
2.) Udvendige døre og vinduer der ikke er fabriksmalede, eller som kun er behandlet med farveløse produkter.
3.) Hvis monteringen af vinduerne og dørene ikke er udført håndværksmæssigt korrekt.
4.) Ved reklamationer, der skyldes fejlmontering eller manglende justering, bliver køber gjort ansvarlig for betalingen af den brugte arbejdstid og kørsel til Bedst-Billigst´s montører.
5.) Ingen eller mangelfuld vedligeholdelse, der har været den grundlæggende årsag til reklamationen.
6.) Revner i glas eller flækkede ruder, dækkes ikke af garantien. Det er et forsikringsspørgsmål.
7.) VIGTIGT:
Såfremt der forekommer fejl, mangler eller skader på et element må dette ikke monteres. Såfremt elementet alligevel monteres bortfalder reklamationsretten. Garantien, for fejl og skader på materialer og fabriksmalede elementer forårsaget ved produktionen, som viser sig inden monteringstidspunktet, bortfalder tillige, såfremt elementet monteres.

HUSK: at der ved reklamationer skal der vedlægges kopi af den tilhørende købsfaktura/ordrebekræftelse

Tilbage til top.

Produktansvar

Køber skal holde Bedst-Billigst skadesløs i den udstrækning, hvor Bedst-Billigst pålægges ansvar overfor en tredjemand, for en sådan skade og et sådant tab, som Bedst-billigst ifølge punkt a) og b) ikke er ansvarlig for, hverken overfor køber eller tredjemand.

a) Skade på fast ejendom eller løsøre der indtræder, mens de solgte varer er i købers besiddelse.
b) skade på produkter forårsaget af køber, eller for skade på fast ejendom eller løsøre forårsaget som følge af disse produkter.

Bedst&Billigst er ikke ansvarlig for skade forvoldt af det solgte, efter leveringen.

I intet tilfælde er Bedst-Billigst ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller andre økonomiske konsekvenser.

De nævnte begrænsninger i Bedst-Billigst´s ansvar gælder ikke, hvis firmaet har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.

Hvis en tredjemand fremsætter krav mod en af parterne om erstatningsansvar i henhold til dette punkt, skal denne part straks underrette den anden herom.

Tilbage til top.

Ved uløselig konflikt

Når en fredelig løsning ikke er mulig

Hvis ikke en fredelig løsning kan findes mellem parterne, er både Bedst-Billigst og køber gensidigt forpligtet til at lade sig sagsøge ved den domstol der behandler erstatningskrav rejst mod en af dem, på grundlag af en skade eller et tab, som påstås forårsaget af det solgte.

Tvist:
Enhver tvist eller uoverensstemmelse i anledning af nærværende kontrakt skal, såfremt sagen ikke løses ved forlig, afgøres efter dansk ret ved retten i Svendborg.

Tilbage til top.

Der tages iøvrigt forbehold for opdateringer / ændringer samt trykfejl / mangler og lignende.